X
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۰۸:۲۶ تعداد بازدید: ۱۱
طبقه بندی: پرسش و پاسخ آسان
چچ

وظیفه شرکت های واردکننده کالا در خصوص گارانتی و خدمات پس از فروش چیست؟

براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

براساس مفاد آیین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات کالاهای مصرفی بادوام که نیاز به خدمات پس از فروش دارند مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویس و شبکه خدمات پس از فروش مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد نمایند.

شایان ذکر است به استناد ماده (9) ضوابط فعالیت واردکنندگان کالاهای سرمایه ای و مصرفی بادوام خارجی در کشور (مرتبط با قانون موصوف) شرکت های عرضه کالا موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی، کارت ضمانت صادر نمایند، لیکن اشخاص حقیقی و حقوقی غیرنماینده بایستی با ارائه تضمین های لازم نسبت به عرضه کالاهای تحت پوشش خود و ارایه ضمانت نامه، همچنین تامین شبکه خدمات پس از فروش (پس از ارزیابی های لازم) مبادرت نمایند.

No Cache
Generate time: 0.82117668787638
Query time: 0.17797056833903